طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

خصوصیات فضای پرورش زالو

 پرورش زالو یکی از شغل هایی است که برای راه اندازی نیاز به سرمایه زیادی ندارد ولی در عوض نیازمند تخصص بسیار است زیرا زالوها موجوداتی بسیار حساس به محیط هستند و در صورت نادیده گرفته خصوصیات فضای پرورش زالو در این کار موفق نخواهیم شد. برای پرورش زالو در مقیاس خانگی نیاز به سرمایه اولیه حدودا پنج میلیون تومان داریم که علاوه بر این در مقیاس خانگی نیاز به گرفتن مجوز نداریم و هزینه کارگری که بسیار در پرورش زالو مهم است در مقیاس خانگی وجود ندارد اما باید دانست که در خانه فقط امکان پرورش زالو وجود دارد و به هیچ عنوان نمی شود زالو را تکثیر کرد.

فضای پرورش زالو
فضای پرورش زالو

 از جمله مواردی که در پرورش زالو باید به آن دقت داشته باشیم مسئله بهداشت فضای پرورش زالو است. فضای پرورش زالو باید تمیز و استریل شده باشد و برای ضدعفونی و تمیز کردن محیط از شوینده های توصیه شده توسط متخصصان استفاده کنیم. در هنگام رفت و آمد و کار در کارگاه پرورش زالو نیز باید از لباس و کفش مخصوص آنجا استفاده کرد.

همان طور که گفته شد برای پرورش زالو در مقیاس خانگی نیاز به مجوز نیست اما برای پرورش زالو در کارگاههای پرورش زالو باید از شیلات هر استان مجوز بگیریم علاوه بر مجوز باید دقت داشته باشیم که فضایی که برای پرورش زالو انتخاب می کنیم دارای آب تمیز و برق باشد.

فضای پرورش زالو باید آرام و دور از دسترس موجودات دیگر و پرنده ها باشد همچنین این محیط باید دارای دمای مناسب باشد زیرا زالوها به دمای بالا سریع واکنش نشان می دهند و ممکن است بمیرند.

خصوصیات آب فضای پرورش زالو ها

آب محیط پرورش زالو باید به طور مرتب تعویض شود زیرا زالوها با دفع فضولات خود و گاهی اوقات استفراغ خون باعث آلوده شدن آب می شوند. زمان تعویض آب زالوها باید متناسب با تعداد زالوها در محیط و اندازه آن باشد به طور مثال برای شیشه ی سه لیتری هر دو یا سه روز یکبار آب نیاز به تعویض دارد. همچنین باید توجه داشت که

آبی که برای پرورش زالو ها استفاده می کنیم نباید کلر داشته باشد و اگر از آب لوله کشی استفاده می کنیم باید از دستگاه مخصوص استفاده کنیم تا کلر آن آزاد شود.

شرکت گیلان لیرو با برگزاری دوره های آموزش پرورش زالو مباحث فوق را در کلاسها به طور مفصل توضیح می دهد و همچنین راهنمای شما عزیزان در خرید زالو و فروش زالو است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.