طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

جایگاه زالو درمانی (بخش دوم)

 در بخش دوم مقاله جایگاه زالو درمانی به مسائلی مانند هدف و جایگاه زالودرمانی و رعایت نکات در هنگام زالودرمانی و انتخاب افراد مناسب برای زالودرمانی بحث می کنیم.

یکی از اهداف این مقاله و مقاله پیشین در مورد زالودرمانی و جایگاه زالو درمانی ترویج پرورش زالو و تشویق علاقه مندان به دوره های آموزش پرورش زالو و متخصص شدن در این حرفه است . برای اینکه زالو و زالودرمانی در کشور به عنوان یک مکمل طب نوین پذیرفته شود و پرورش زالو ، خرید زالو و به دنبال آن فروش زالو جایگاه مناسبی در کشور پیدا کند و به اقتصاد کشور کمک کند ابتدا باید زالو و خواص آن شناخته شود ، افراد با فرآورده های زالو و استفاده های متنوع از آن آشنا شوند و پس از مشخص شدن خواص و جایگاه زالو درمانی در کشور به پرورش زالو پرداخته می شود و هم فرصت شغلی مناسبی برای افرادی که جویای کار هستند ایجاد می شود و کمک شایانی به اقتصاد کشور می شود.

جایگاه زالو درمانی
جایگاه زالو درمانی

 

فرآورده های زالو
فرآورده های زالو

جایگاه زالو درمانی در طب نوین

خیلی ها بر این باورند که با وجود خونگیری و انتقال خون از طریق سرنگ دیگر نیازی به زالودرمانی و حجامت برای خارج کردن خون آلوده از بدن نیست. ولی تحقیقات اخیر نشان داده است که در کنار خونگیری با سرنگ و خونگیری و خارج کردن خون با زالودرمانی و حجامت بسیار مفید است. با توجه با مقاله قبلی که در مورد جایگاه زالو درمانی و بحث مکمل بودن زالودرمانی و طب نوین را مطرح کردیم در این مقاله نیز تاکید داریم که هدف ما از بیان خواص زالودرمانی جایگزین این درمان با طب نوین و امروزی نیست بلکه هدف کمک به طب نوین برای بهبود بیماری ها است .

اخیرا پزشکان سراسر دنیا نیز به این نتیجه در تحقیقات خود دست یافته اند که با خواصی که از زالو یافت شده است و تکنولوژی امروزی می توان پیشرفت شگفتی در بهبود بیماری ها داشت. برای مطالعه و استفاده زالو در طب نوین می توانید به مقاله زالودرمانی در طب مدرن مراجعه کنید.

زالودرمانی برای چه کسانی مفید است؟

باید قبل از زالودرمانی توجه داشت که این درمان برای همه بیماران با هر طبع و مزاجی مفید نیست. افرادی که کم خونی مفرط دارند و یا دچار اختلال انعقادی در خون خود باشند با زالو درمانی و نفوذ ماده ضد انعقادی در بدن شخص نه تنها درمان نمی شود بلکه ممکن است دچار خونریزی های شدیدی شود که جان شخص را به خطر بیاندازد.

قبل از زالودرمانی حتما باید به بیماری ها و طبع افراد توجه کرد که طب سنتی ما راهکارهای بسیار زیادی برای تشخیص طبع افراد دارد و می توان از این متون کمک گرفت.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مزاج افراد مناسب برای زالودرمانی می توانید به مقاله زالودرمانی و انواع مزاج ها مراجعه فرمایید.

البته باید به این نکته توجه داشت که برای افراد عادی و کسانی که کم خونی قابل توجهی ندارند زالودرمانی مشکلی ایجاد نمی کند زیرا به طور مثال اگر برای شخصی حدود 10 عدد زالو استفاده کنیم با دانستن اینکه هر زالو حدود 8 سی سی خون می خورد و حدود 15 سی سی خون نیز پس از جدا شدن زالو از بدن خارج می شود که مجموع این خونهای خارج شده مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کند و مقدار قابل توجه و نگران کننده ای نیست بنابراین نباید از کم خونی برای زالودرمانی ترسید.


عوارض احتمالی زالودرمانی

عده ای عفونت محل گزش زالو را یکی از عوارض زالودرمانی و امری طبیعی می دانند در صورتی که باید دانست که اگر زالودرمانی به طور کامل و صحیح انجام شود نباید نگران عفونت محل گزش بود. از جمله شرایط زالوانداختن تمیز و بهداشتی بودن محل گزش زالو در بدن بیمار است  باید قبل از زالودرمانی محل گزش را کاملا ضدعفون کرد.

همان طور که بیان شد حدود 15 سی سی خون پس از برداشتن زالو از بدن خارج می شود و توصیه می شود که تا وقتی که خونریزی به طور طبیعی و کامل رفع نشده از پانسمان و بند آوردن خونریزی جلوگیری شود مگر در موارد نادر که سلامتی بیمار در خطر باشد و یا از بیماری خاصی در بدن شخص اطلاع نداشته باشیم که ممکن باشد با زالودرمانی پیشرفت کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.