طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

پرورش زالو و نوآوری

 بحث پرورش زالو یک بحث نوظهور است و در واقع با اقدام برای پرورش زالو در کشور به یک نوآوری دست زده ایم که متخصصان هم از نظر اقتصادی (خرید زالو و فروش زالو) و هم از نظر پزشکی و دارویی آینده ی بسیار خوبی را برای آن ارزیابی می کنند. پرورش زالو و نوآوری موضوع اصلی این مقاله است.
پرورش زالو و نوآوری
پرورش زالو و نوآوری
 ایران کشوری است که سالهای سال از مواهب طبیعت سود برده و عمده درآمدش نیز از همین مواهب طبیعی مانند نفت است اما خوب است بدانیم که دنیا بر روی نوآوری و خلاقیت پیش می رود  و زمانی می شود که همین وابسته بودن به مواهب طبیعی باعث صدمه و آسیب به کشور می شود. خلاقیت و نو آوری انسان را به سمت پیشرفت سوق می دهد ولی با یکنواختی و رکود آینده ای را نخواهیم داشت.

یکی از شغل ها و بحث هایی که اکنون در جامعه می تواند به عنوان یک نوآوری در اقتصاد تلقی شود بحث پرورش زالو و نوآوری آن و خرید و فروش زالو است. البته تا هنگامی که اثرات و خواص زالو برای افراد مشخص نشود و به صورت علمی اثبات نشود در بحث اقتصادی و فروش زالو و به دنبال آن خرید زالو پیشرفتی حاصل نمی شود. عمده پیشرفت کشورهایی که به صورت گسترده به پرورش زالو و صادرات و فروش زالو می پردازند مدیون فرهنگ سازی و آشنایی مردم آنها با زالو است.

زالودرمانی در پزشکی نوین
زالودرمانی در پزشکی نوین

طب سنتی  و درمان های آن مانند زالودرمانی دوره های قبل بسیار استفاده می شد ولی در صده اخیر با پیشرفت ناگهانی علم در زمینه ی  پزشکی، طب سنتی به انزوا کشیده شده و در عموم افراد جهان درصد کمی هستند که برای درمان بیماری به طب سنتی مانند حجامت و زالودرمانی فکر می کنند. پس عمده فعالیت و هدف کسانی که می خواهند به پرورش زالو و نوآوری و به دنبال آن فروش زالو بپردازند معرفی و شناخت شغل پرورش زالو و خواص زالودرمانی است.

با این وجود طب سنتی هنوز هم اهمیت خود را در میان پزشکان و افراد از دست نداده و حتی پزشکان و دانشمندان سالهای اخیر به این نتیجه رسیده اند طب سنتی را نباید کنار گذاشت و باید در کنار طب امروزی به کار گرفت.

پرورش زالو و نوآوری در صنعت داروسازی

تحقیقات نشان داده است که موارد استفاده زالو بسیار زیاد است و هر روز بر خواص  کشف شده آن افزوده می شود. ولی مکانیزم درمانی و بدن زالو بسیار پیچیده است هزاران مقاله در سراسر دنیا به زبانهای مختلف انتشار می یابد که زالو و خواص درمانی آن را بیان می کند ولی اینکه زالو به چه مکانیزمی این خواص فوق العاده را دارد هنوز هم در حال تحقیق است.

برای رواج طب سنتی و اثرات درمانی آنها باید جامعه و عموم افراد را با تاثیرات آنها آشنا کرد. در دنیای فعلی که بر پایه علم و تکنولوژی استوار است اگر بخواهیم روش درمانی و یا داروی خاصی را به عموم معرفی کنیم باید به طور علمی اثرات و ویژگی ها معرفی شود و ادله ی کافی برای آن درمان به مردم معرفی شود تا توسط عموم پذیرفته شود. در سطح دنیا هزاران مقاله درباره زالودرمانی و اثرات زالو منتشر شده که بیشتر آنها نیز مربوط به کشورهای اروپایی و آمریکا است و شواهد و دلایل علمی برای استفاده از زالو و فرآورده های زالو مطرح شده است.

خرید زالو و فرآورده های زالو
فرآورده های زالو

طبق نتایج تحقیقات دانشمندان بیشتر خواص دارویی زالو در بزاق دهان زالو است و کشورهای اروپایی از این آنزیم استفاده کرده و با استخراج آنزیم بزاق زالو و الگو گرفتن از آن دارو تولید می شود که این کار متاسفانه در ایران انجام نمی شود ولی در برخی از کشورها مانند کانادا به طور گسترده و حرفه ای انجام می شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.