طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

نقش پرورش زالو در اقتصاد کشور

 نقش پرورش زالو در اقتصاد کشور ایران که یکی از کشورهایی است که بخش عمده ای از اقتصادش وابسته به منابع طبیعی مانند نفت است، بسیار مهم است. این تک محصولی و وابسته بودن کشور را از نظر اقتصادی بسیار آسیب پذیر می کند و در واقع تا وقتی که منبع اصلی درآمد نفت باشد و اقتصاد کشور وابسته به نفت باشد با تحریم و کمی اختلاف در تنگنا قرار می گیریم و تحریم ها به کشور بسیار آسیب می رسانند.

سرمایه گذاری در تولیدات داخلی و کمک و پشتیبانی از افرادی که به تولید محصول می پردازند و قصد راه اندازی یک شغل و تولید را دارند از راههایی است که اقتصاد کشور از تک محصولی بودن خارج شود.  یکی از مشاغلی که واقعا می تواند در ایران نیز مانند کشورهای اروپایی تاثیری شگفت در اقتصاد داشته باشد ، پرورش زالو و فروش زالو است. با توجه به خواص فوق العاده و موارد کاربرد بسیار زیاد زالو و فرآورده های زالو خرید زالو توسط کشورهای دیگر و یا حتی داخل کشور از موقیعت خوبی برخوردار خواهد شد. در این مقاله در راستای اقتصاد مقاومتی قصد داریم نقش پرورش زالو در اقتصاد کشور را بیان کنیم.

پرورش زالو در اقتصاد کشور
پرورش زالو در اقتصاد کشور

 متاسفانه اقتصاد ایران بسیار وابسته به نقت و منابع طبیعی است و این خود باعث آسیب پذیر شدن این کشور در شرایط بحرانی مانند تحریم می شود. رشد اقتصادی که وابسته به منابع طبیعی باشد با گذشت زمان و موقعیت های مختلف دچار تزلزل و کاهش می شود و این از معایب وابسته بودن اقتصاد به منابع طبیعی مانند نفت است.

خوشبختانه در ایران موقعیت های زیادی برای رها شدن از تک محصولی و وابسته نبودن به منابع طبیعی وجود دارد. یکی از این موقعیت ها جذب توریست در کشور است. کشور ما ایران از نظر منابع طبیعی و خدادادی و پتانسیل بسیاری برای جذب گردشگر دارد و همچنین  یکی از قدیمی ترین تمدن ها و پرفراز و نشیب ترین تاریخ ها را دارد و این خود باعث توریستی شدن کشور خواهد شد با کمی سرمایه و تحقیق و پژوهش در این زمینه می توان موقعیت اقتصادی بسیار خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

پرورش زالو در اقتصاد کشور ایران

اما از دیگر راههای رهایی ایران از تحریم ها و ضربات اقتصادی ناشی از آنها توجه به تولیدات داخلی و سرمایه گذاری در آنها است. یکی از تولیداتی که امروزه می تواند بسیار به اقتصاد کشور کمک کند تولید و پرورش زالو است. نقش پرورش زالو در اقتصاد کشور ها غیر قابل انکار است.

ایران نیز از جمله این کشور هاست. کشورهای زیادی هستند که اقتصادشان را با پرورش زالو رشد داده اند از جمله این کشورها روسیه است که هم اکنون از بزرگترین کشورهای دنیا در زمینه خرید زالو و همچنین فروش زالو به کشورهای دیگر است. در ایران نیز با ترویج شغل پرورش زالو  و توجه به نقش پرورش زالو در کشور می توانیم موقعیت اقتصادی خوبی را ایجاد کنیم و در دوران فعلی و تحریم ها کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی کشور داشته باشیم.

یکی از عوامل موثر در موفقیت پرورش زالو و فروش زالو در کشور آشنا کردن افراد با خواص زالو و زالودرمانی و فرآورده های زالو است. ترغیب و تشویق کارجویان به تولید و پرورش زالو و همچنین آموزش پرورش زالو یکی از اولین گام ها برای موفقیت در این عرصه است. در ایران شرکت های زیادی در زمینه پرورش و فروش زالو و خرید زالو از پرورش دهندگان فعالیت می کنند.

برای شروع می توان با متخصصان در این زمینه مشورت کرد و از راهنمایی آنها بهره برد. شرکت گیلان لیرو یکی از اولین شرکت هایی است که به صورت حرفه ای پرورش زالو را در کشور آغاز کرد و اکنون یکی از شرکتهای بسیار موفق در این زمینه است. نقش پرورش زالو در اقتصاد کشور خصوصا در این دوره که به دلیل تحریم ها در تنگنا هستیم بیش از پیش مهم شده است.

جذابیت های شغل پرورش زالو

نرخ بازگشت سرمایه در پرورش زالو با توجه به موقعیت خوب فروش زالو و خرید زالو در کشور بسیار بالا ارزیابی می شود. یک از دلایل سودآور بودن این حرفه راههای کسب درآمد بسیار از پرورش زالو است. یکی از این راهها پرورش زالو و سپس فروش زالو ی زنده  به مراکز طب سنتی و زالودرمانی و حتی بیمارستان ها است. علاوه بر این  فروش فرآورده ای زالو به شرکت های داروسازی و تولید لوازم آرایشی یکی دیگر از راههای کسب درآمد از پرورش زالو است.

از فرآورده های زالو می توان به استخراج بزاق دهان زالو ، پودر زالو ، روغن زالو ، زالوی منجمد  و زالوی خشک شده اشاره کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.