طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

زالوی هیرودومدیسینالیس

 در مقاله ی قبل عنوان کردیم که زالو از خانواده کرم های بی تار می باشد و انواع مختلفی دارد که همه آنها برای پرورش و تکثیر استفاده نمی شوند و فقط تعداد اندکی از گونه ها زالو استفاده پزشکی دارد و برای پرورش زالو از آن استفاده می شود. در مورد خرید زالو نیز خرید زالوی هیرودومدیسینالیس در دنیا بیشتر از سایر گونه های زالو ی پزشکی انجام می شود.

برای یک پرورش دهنده زالو شناخت انواع زالو و ویژگی های آنها در اولویت قرار دارد. در این مقاله قصد داریم شما را خصوصیات زالوی هیرودومدیسینالیس آشنا سازیم. که عمده پرورش زالو در کشور به این نوع زالو اختصاص دارد و ویژگی ظاهری آن نوارهای سبز زیتونی تا سبز لجنی در پشت آن می باشد. در هنگام خرید زالو باید به مشخصات زالوی پزشکی توجه کرد. بازار فروش زالو نیز برای زالوی هیردومدیسینالیس بسیار مناسب و سودآور ارزیابی می شود. زیرا عمده تقاضای کلینیک های پزشکی و طب سنتی صنایع داروسازی برای زالوی هیردومدیسینالیس است.

زالوی هیرودومدیسینالیس
زالوی هیرودومدیسینالیس

 

مشخصات زالوی هیرودومدیسینالیس

زالوی هیرودومدیسینالیس در اکثر مناطق دنیا یافت می شوند اما پراکندگی جغرافیایی آن با هم متفاوت است. در کشور ایران مناطق شمالی کشور یعنی استانهای گیلان ، مازندران و گلستان منبع صید زالو است.

علاوه بر آن در استان آذربایجان غربی در جنوب و غرب دریاچه ارومیه زالوی پزشکی  یافت می شود.

از مشخصه های زالوی هیرودومدیسینالیس نقطه های سبز مایل به سیاه در ناحیه شکمش است.

زالوی هیردومدیسینالیس
زالوی هیردومدیسینالیس

با اینکه اغلب از زالوی هیرودومدیسینالیس در پزشکی و داروسازی استفاده می شوند اما علاوه بر این نوع زالو گونه های مشابه این زالو نیز در بازار و صنعت پزشکی و داروسازی استفاده می شود.

از گونه های مشابه زالوی هیرودومدیسینالیس می توان به hirudo verbena , hirudo troctina , hirudo orientalis  اشاره کرد. در طب سنتی از زالوهای ذکر شده برای خونگیری و  تنظیم اخلاط چهارگانه (بلغم، سودا ، خون و صفرا) استفاده می شده است.

در شرکت بایوفرم سه نوع زالو تولید و نگهداری می شود که عبارتند از:


  • Hirudo medicinalis
  • Hirudo ghilianii
  • Hirudinaria manillensis

زالو اسب (هموپیس سانگی سوژا)

یک نوع زالوی شبیه به زالوی هیرودومدیسینالیس وجود دارد که به زالوی اسب (هموپیس سانگی سوژا) است. از ویژگی های این زالو این است که دارای دندان های ضعیفی بوده به طوری که نمی تواند پوست میزبان را سوراخ کند .

این زالو یک زالوی گوشت خوار و زباله خوار محسوب می شود و از کرمهای خاکی و حلزونهای آبی ، لارو حشرات ، لارو قورباغه و بچه ها و لاشه های آنها نیز تغذیه می کند. اندازه زالوی اسب در شرایط یکسان بزرگتر از زالوی طبی میباشد.

زالوی طبی دارای دو خط زرد در کناره های بدن خود است و که در زالوی اسب این خطوط مشاهده نمی شود و رنگ آن نیز تیره تر از زالوی طبی است. تحمل زالوی اسب نسبت به قرارگیری در خشکی بسیار بیشتر از زالوی طبی است.

زالوی اسب
زالو اسب


شرکت گیلان لیرو متخصص در تولید زالوی طبی و مرکزی معتبر برای خرید زالو و آموزش پرورش زالو است. این شرکت با بهره گیری از اساتید مجرب آمادگی ارائه هرگونه راهنمایی و مشاوره به شما عزیزان در راستای آموزش پرورش زالو و خرید زالو و همچنین فروش زالو است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.