طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

غذای زالو

از جمله مسائلی که در پرورش زالو باید به آن توجه شود غذای زالو است. در محیط های طبیعی زالوها خود غذای خود را شکار می کنند. اغلب زالوهای خانواده هیرودینیده خونخوار هستند و خون شکار خود را به عنوان غذا می مکند. البته شیوه شکار زالوها بسته به نوع آنها متفاوت است. برخی زالوها از خون انسانها تغذیه می کنند اما برخی دیگر از انگل ماهیان، قورباغه ها، لاک پشت ها یا پرندگان هستند. برخی زالوها از دیگر زالوهای خونخواری که ممکن است بعد از حمله بمیرند به عنوان غذا استفاده می کنند. تغذیه زالوها در محیط های پرورش زالو با تغذیه آنها در طبیعت متفاوت است. تغذیه زالوها در کارگاههای پرورش زالو به عهده پرورش دهنده زالو است و زالوها خود به شکار غذا اقدام نمی کنند از این رو موفقیت شغل پرورش زالو تا حدود زیادی به تغذیه زالوها به طور صحیح و اصولی بستگی دارد.  

غذای زالو در کارگاه پرورش زالو

در هر یک از روشهای پرورش زالو تغذیه زالو متفاوت است به طور مثال در پرورش زالو در فضای باز از حیواناتی مانند مارماهی و گربه ماهی که به طور فراوان یافت می شوند برای تغذیه زالو استفاده می کنند. کشورهای مانند چین و مالزی از این روش تغذیه زالو استفاده می کنند. این روش تغذیه به این صورت است که ابتدا این حیوانات را کشته و سپس در سکوی محل پرورش زالو قرار می دهند که پس از مدتی زالوها به آن می چسبند و از خون آنها تغذیه می کنند.

غذای زالو
غذای زالو

یک دیگر از راههای تغذیه زالو در فضای باز استفاده از حیواناتی مانند قورباغه است. به طوری که با رها کردن قورباغه ها در محیط پرورش زالو یک غذای طبیعی برای زالوها فراهم می شود و زالوها می توانند به طور مداوم از خون قورباغه تغذیه کنند.

روشهای فوق برای تغذیه زالو مخصوص پرورش زالو در فضای باز می باشد اما از آنجایی که همیشه پرورش زالو در فضای باز انجام نمی شود و در بیشتر موارد محدودیت فضای باز وجود دارد عده ی زیادی به پرورش زالو در محیط هایی مانند ظروف شیشه ای و یا آکواریوم می پردازند که در این شیوه پرورش زالو روش تغذیه کمی با روشهای فضای باز متفاوت است. در این شرایط برای تغذیه زالو از خون تازه حیواناتی مانند گاو و یا خرگوش و موش استفاده می شود ولی باید دقت داشت که خون استفاده شده باید از حیوانات سالم تهیه شده باشد. در کشورهایی مانند روسیه و آلمان بیشتر از این روش تغذیه زالو استفاده می شود.

تغذیه زالو با خون حیوانات
تغذیه زالو با خون حیوانات

تمامی مباحث مطرح شده در خصوص پرورش زالو و روشهای تغذیه و پرورش زالو به طور کامل در دوره آموزش پرورش زالو شرکت گیلان لیرو آموزش داده می شود علاقه مندان به پرورش زالو می توانند به شرکت در کلاسهای آموزش پرورش زالو و یا تهیه فیلم آموزشی آن نسبت به یادگیری اقدام کنند. شرکت گیلان لیرو متخصص در پرورش زالوی طبی و خرید زالو و فروش زالو است و با تیمی متخصص و با تجربه در زمینه پرورش زالو آماده ارائه هرگونه راهنمایی در خصوص پرورش زالو ،  فروش زالو و خرید زالو  به مشتریان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.