طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

یادگیری زبان در کمترین زمان

به گفته بسیاری از زبان شناسان، زبان یک مهارت است که برای یادگیری آن و همچنین آموزش زبان باید تمرین زیادی کرد. از آن جا که فرآیند یادگیری زبان بسیار کند است، این تمرین باید متناوب ، مستمر و طولانی باشد در غیر این صورت اثر بخشی آن کم می شود. در نتیجه به سراغ هر روش برای یادگیری زبان که می روید، این نکته را در نظر بگیرید.

شما تعیین می‌کنید که مدت‌ زمان یادگیری زبان انگلیسی چقدر است:

بزرگ‌ترین عامل در سرعت یادگیری زبان انگلیسی خودتان هستید. به‌هرحال می‌شود که یک یا دو ماه با شدت بسیار زیادی زبان انگلیسی بخوانید و از آزمون آیلتس یا تافل سربلند بیرون بیایید. اما آیا هدف از یادگیری زبان انگلیسی تنها در موفقیت در امتحانات خلاصه می‌شود؟ هر چه زودتر یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید. زیرا هر چه زودتر این کار را شروع کنید زودتر به زبان انگلیسی مسلط می‌شوید.   

 یادگیری زبان در کمترین زمان

یادگیری زبان انگلیسی به دو شاخه تقسیم میشود : ورودی (Input) و خروجی (Output) . ورودی شامل خواندن و گوش کردن می شود درحالی که خروجی شامل نوشتن وصحبت کردن است. واضح است که برای داشتن خروجی خوب باید ورودی خوبی داشت. به یک کودک نگاه کنید که چگونه قبل از تکلم خوب گوش می کند و دیگران را زیر نظر می گیرد. ما بزرگسالان همچون کودکان نباید منتظر باشیم که قدرت تکلم را کسب کنیم پس به همین علت زودتر می توانیم به مکالمه زبان مسلط شویم ولی با ورودی خوب می توانیم خروجی بهتری داشته باشیم. با بهتر خواندن می توانیم بهتر نوشتن را بدست آوریم. هر چه بیشتر بخوانیم ، بنویسیم و گوش کنیم می توانیم بهتر صحبت کنیم.

چگونه زبان را در کوتاه مدت یاد بگیریم؟

1-ذهن خود را کاملا آماده کنید  :

باید با قدرت تجسم، خود را در شرایطی ببینید که گویی کاملا به زبان مورد نظر تسلط دارید. با چشم ذهن، خود را در حال مکالمه با زبان مورد نظر ببینید.

شرایط را بپذیرید و قبول کنید که در حین یادگیری زبان جدید با سختی‌ هایی مواجه خواهید شد.  هدف‌گذاری کنید و کاملا مطمئن باشید که در کمتر از شش ماه به راحتی به زبان مورد نظر مسلط خواهید شد. تغییر باور‌های غلط اولین قدم برای یادگیری یک زبان جدید می‌باشد و همان‌طور که می‌دانید همیشه اولین قدم مهم ترین قدم می‌باشد.

2-حروف الفبای زبان مورد نظر را یاد بگیرید :

بعد از مشخص شدن هدف شما باید فورا سراغ یادگیری حروف الفبای زبان مورد نظر بروید. این کار بین یک تا سه روز نباید وقت بگیرد. بهترین روش یادگیری الفبای یک زبان جدید این می‌باشد که اول خود شکل الفبا را یاد بگیرید بعد سراغ مفهوم آن حرف بروید.

 در مرحله‌ی آخر سراغ تلفظ هر حرف بروید. مرحله به مرحله پیش بروید تا کارتان بهتر پیش برود و در ذهن‌تان بهتر ثبت‌ شود. اگر گوگل را جستجو کنید منابع رایگان یادگیری حروف الفبای‌ هر زبانی را خواهید یافت.

3-از فلش‌کارت‌های هوشمند استفاده کنید :

بهترین راه یادگیری لغات و اصطلاحات، استفاده از فلش‌کارت‌ می‌باشد. در ضمن فقط یادگیری لغات اصلا کاربردی نمی‌باشد. بهتر است لغات را در اصطلاحات یا جملات کوتاه و ساده یاد بگیرید که ذهن شما با ساختار زبان مورد نظر نیز بیشتر آشنا شود. ولی به یاد داشته باشید که در هر نوبت بیش از یک لغت در یک کارت فلش کارت‌ها قرار نگیرد.

4-اول گوش بدهید بعد صحبت کنید :

مانند نوزادان که یک سال اول زندگی را صرف گوش‌دادن می‌کنند و بعد شروع به صحبت، شما نیز برای مکالمه به زبان مورد نظر به خود زمان داده و عجله نکنید. 

5-خود را در زبان مورد نظر غوطه ‌ور کنید :

اگر واقعا و از تمام وجود خواهان یادگیری سریع یک زبان جدید در حد مکالمه ‌زبان به صورت شیوا هستید پس باید این اشتیاق در تمام زندگی شما نمایان باشد. زبان کامپیوتر، مرورگر اینترنت و حتی گوشی خود را به زبان مورد نظر تغییر دهید. فیلم زبان اصلی و بدون زیرنویس تماشا کنید و آهنگ گوش کنید.

6-برای یادگیری اولویت قائل شوید

7-استفاده از سایت های خبری:

یکی از روش های یادگیری سریع زبان استفاد از سایت های خبری است،فرد به موضوع مورد علاقه خود متصل می شود و در صورتی که سایت متعلق به شبکه تلویزیونی یا رادیویی هم باشد، زبان آموز می تواند ضمن داشتن متن خبر صدای گوینده را هم بشنود.

دراین روش ریتم جملات و کلمات بعد از یک مدتی تکراری و در نتیجه آسان تر خواهد شد. البته این روش کاملی برای آموزش زبان نیست ولی مکمل خوبی برای یادگیری محسوب می شود.

با شرکت در کلاس های آموزشگاه زبان ملل موفقیت خود را در یادگیری زبان تضمین نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.