طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

اعتراض به ثبت برند

کارشناسان موسسه حقوقی درسا در این مقاله به موضوع اعتراض به ثبت برند که یکی از مواردی که برای افرادی که ثبت برند کرده اند امکان دارد اتفاق بیوفتد میپردازند.  

اعتراض به ثبت برند

اعتراض به ثبت برند

اعتراض به ثبت برند

در صورتی که شخصی آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی را در روزنامه رسمی مشاهده کرده باشد و یا به طرقی از وجود برندی مطلع شود که آن را برند ثبت شده خود می داند ویا اینکه آن علامت را با علامت تجاری خود به اندازه ای شبیه می داند که باعث گردد مصرف کنندگان عادی به اشتباه بیفتند . می تواند ظرف مدت سی روز از تاریخ انتشار تقاضای ثبت علامت تجاری در روزنامه رسمی اعتراض خود را نسبت به ثبت کتبا به اداره مالکیت صنعتی تسلیم نماید .

 

رسیدگی به اعتراض ثبت برند

تقاضای اعتراض به ثبت برند باید در دفتر اندیکاتور اداره مالکیت صنعتی ثبت شود و مسئول اداره این اعتراض را ظرف ده روز از تاریخ وصول به متقاضی ثبت علامت تجاری طی اخطاری ابلاغ خواهد نمود که در این صورت دو حالت زی اتفاق خواهد افتاد.

  1. متقاضی با ملاحظه اعتراض ثبت برند ، به آن تمکین نماید و مراتب انصراف خود را از ثبت علامت کتبا به اداره مالکیت صنعتی اعلام دارد تقاضای وی کان لم یکن تلقی و بایگانی خواهد شد .

 

  1. متقاضی با ملاحظه اعتراض تمکین ننماید مراتب عدم تمکین به معترض ابلاغ می شود و معترض باید برای اثبات ادعای خود دادخواستی با ضمیمه نمودن کلیه دلایل و مدارک مثبته تقدیم دادگاه های حقوقی تهران نماید و گواهی لازم را ظرف ۶۰ روز به اداره مالکیت صنعتی جهت ضبط در پرونده تسلیم دارد و در این مرحله کلیه عملیات ثبتی علامت تجارتی تا اعلام نظر دادگاه متوقف خواهد ماند .

قابل ذکر است در صورتی که معترص اقدام لازم را برای پیگیری اعتراض خود بعمل نیاورد و گواهی لازم را ارائه ندهد متقاضی می تواند به دفتر دادگاه های حقوقی تهران مراجعه و گواهی دایر بر اینکه شخص معترض اصولا دادخواستی تقدیم ننموده یا دعوی خود را پیگیری نکرده اخذ و به دفتر اداره مالکیت صنعتی تسلیم دارد و آنگاه علامت به نفع متقاضی ثبت علامت ، ثبت خواهد شد . در صورت مراجعه معترض جهت اقامه دعوی به دادگاه های حقوقی تهران هدایت که دادخواست ابطال ثبت علامت تجارتی را تقدیم نماید .

 

امید است که مقاله اعتراض به ثبت برند مثمر ثمر واقع شده باشد. در صورت هرگونه سوال و مشاوره در زمینه های  مختلف از جمله ثبت شرکت ، ثبت برند ، اخذ کد اقتصادی ، ثبت موسسه حقوقی و …. میتوانید از کارشناسان و وکلای حقوقی درسا تماس حاصل فرمایید قابل توجه است که همراهی یک وکیل خوب در همه زمینه های حقوقی موجب تسهیل امور میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.