طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

تفاوت شرکت و موسسه

در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی درسا میپردازند به تفاوت شرکت و موسسه تا افراد متقاضیانی که خواهان فعالیت در قالب موسسه و شرکت هستند با اطلاع از آن متناسب با فعالیت خود ، ثبت شرکت و یا ثبت موسسه کنند.  

تفاوت شرکت و موسسه

تفاوت شرکت و موسسه

تفاوت شرکت و موسسه

پیش از آنکه به تفاوت شرکت و موسسه پرداخته شود ابتدا به تعاریف شرکت و موسسه اشاره ای مختصر میشود تا با توجه به آن ها تفاوت بینشان مشهود شود.

شرکت چیست

پیش تر در مقاله ای  جداگانه به مبحث شرکت چیست اشاره شده است با این حال بطور مختصر میتوان گفت شرکت به مجموعه افرادی گفته می‌شود که بر اساس یک قرارداد مشترک گرد هم جمع شده و سود به دست آمده از فعالیت را بین خود تقسیم می‌کنند. که بر طبق ماده ۲۰ قانون تجارت هفت نوع شرکت وچود دارد که عبارت است از : شرکت سهامی، مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط غیر سهامی، مختلط سهامی، نسبی و تعاونی .

موسسه چیست

جهت دریافت تعریف جامع از موسسه میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید با این وجود میتوان بطور کلی گفت که به جز انواع شرکت، برخی شرکت‌ها وجود دارند که هدف از بنیان آنها ، کارهای غیرتجاری مثل فعالیت ادبی ، علمی ، خیریه ، خدماتی ، موسسه حقوقی و… است که به آنها موسسه گفته می‌شود. که دو نوع موسسه غیر انتفاعی مانند انجمن های ادبی و.. و موسسه غیر تجاری مانند موسسه حقوقی ، اموزشگاه های علمی و…

 

تفاوت شرکت با موسسه

حال با بیان تعاریف شرکت و موسسه و اطلاع از آن میتوان تفاوت شرکت و موسسه را در موارد زیر دانست :

  1. کسی که یک شرکت ثبت می‌کند، هدفی صرفا تجاری داشته و برای رسیدن به سود و سرمایه بیشتر فعالیت می‌کند. در حالی که افرادی که اقدام به ثبت موسسه می‌کنند، هدفی والا و نامحدود دارند که رسیدن به سود اقتصادی هم جزیی از آن است.
  2. دومین مورد تفاوت این است که برای ثبت شرکت با توجه به نوع آن حداقل به دو نفر نیاز است، در صورتی که ثبت موسسه به وسیله یک نفر هم امکان پذیر است.

امید است که با مطالعه مقاله به تفاوت شرکت و موسسه پی برده باشید و در صورت هرگونه سوال  و مشاوره درباره این موضوع ویا موضوعاتی دیگر همچو ثبت شرکت ، ثبت موسسه ، ثبت موسسه حقوقی ، ثبت برند ، اخذ کد اقتصادی و.. با کارشناسان موسسه حقوقی درسا تماس حاصل فرمایید همچنین میتوانید مراحل انجام امور ذکر شده و دیگر امور حقوقی را به وکلای حقوقی و متخصص درسا بسپارید چرا که یک وکیل خوب میتواند تمام مراحل را با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن مطابق قوانین به سرانجام برسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.