طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت و کسب رتبه در گوگل

نحوه صید و آموزش پرورش زالو

روش صید زالو در مناطق مختلف کشور تفاوت های بسیاری دارد . از این رو بررسی صید زالو در مکان و مناطق مختلف از اهمیت فراوانی برخورد است . شرکت گیلان لیرو متخصص در تولید زالو، آموزش پرورش زالو و صید زالو فعالیت های گسترده ای دارد.

گیلان لیرو با به کار گیری افراد متخصص و با مطالعات گسترده درپرورش و آموزش پرورش زالو و با بهره گیری از مشاوره و راهنمایی اساتید بزرگ طب ایرانی اسلامی و همچنین گذراندن دوره های آموزش پرورش زالو در موسسات و دانشگاه های معتبر دنیا اقدام به تولید یکی از بهترین نژادهای زالوی طبی و تامین بخش عمده ای از نیاز بازار نموده است. علاقه مندان به آموزش پرورش زالو می توانند با مراجعه به سایت گیلان لیرو و تکمیل فرم ثبت نام نسبت به گذراندن دوره آموزش پرورش زالو اقدام کنند.

  روش صید زالو در مناظق مختلف کشور تفاوت های فراوانی دارد ، تالاب های کشور و مرداب ها مکانهای بسیار مناسب برای شکار و صید زالو هستند شالیزار هایکی دیگر از مکان های مناسب صیدهای زالو میباشند ،از دیگر مناطق میتوان به قنات ها اشاره کرد که زالوی مورد نظر در این مکانها زندگی میکند توجه نمایید که بیشتر زالوهای طبی ایران در مناطق شمالی کشور زندگی مینمایند و شمال کشور بهترین منطقه جغرافیایی تکثیر و پرورش زالو می باشد.مثل شالیزارهای رشت  و شهر لنگرود  و شهر بابلسر  و لاهیجان … و بسیاری از مناطق شمالی مکانی مناسب برای زالوی طبی است. زالوی طبی فقط از شمال قابل دریافت است و از دیرباز در شالیزارهای برنج منطقه شمالی زالو بطور طبیعی تکثیر میشده است.

چگونگی صید زالو

زالو ها معمولا به صورت کلونی حرکات هماهنگی دارند و دسته جمعی از جایی به جای دیگر می روند. آنها بوی خون را دریافت می کنند و اگر زالویی به انسان یا جانوری بچسبد دیگر زالوها نیز متوجه شده و به آن سو هجوم می برند. بهترین راه صید زالو از مرداب ها آن است که صیادان به جای شلوار، جوراب نازک زنانه بلند پوشیده و درون مرداب بروند، آن قدر که تا بالای ران پا در آب فرو روند. سپس با تکان دادن آب، زالو را متوجه حضور خود نمایند. زالوها با استشمام بوی انسان به سمت طعمه آمده و به جوراب می چسبند ولی نمی توانند نیش بزنند در این حالت صیاد بیرون آمده و جوراب را به صورت برعکس از پای خویش بیرون می آورد. جوراب به صورت کیسه ای درآمده و تعداد زیادی از آنها را در بر می گیرد. راه دیگر استفاده از چکمه های بلند و فرو رفتن در مرداب و صید با دست است.

نحوه نگهداری آموزش پرورش زالو

برای نگهداری سالم زالوها باید آب محل زندگی آنها را یک روز در میان تعویض کرد، چون زالوها با ترشح مواد شیمیایی از جمله آمونیاک، اکسیژن آب را از بین برده و به تدریج خود نیز ضعیف شده و کارآیی خود را از دست می دهند و سرانجام پس از چند روز می میرند. بهتر است از آب کلرینه استفاده نشود و به جای آن از آب مقطر یا آب بدون کلر استفاده نمود. قبل از جابه جایی می بایست دمای آب را کنترل کرده و از تغییر دمای ناگهانی آب تعویضی خودداری کرد. زالو ها به گرما حساسند و نباید دمای آب بیش از 10 درجه سانتی گراد باشد و یا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرند. غیر از آب زالو را می توان در خاک مرطوب و تمیز که در کیسه های نخی یا کتانی محصور شده باشد نگهداری کرد. درجه حرارت ایده آل برای زالوها 7-4 درجه سانتی گراد می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.