در این مقاله به بررسی و نحوه ثبت شرکت فناوری اطلاعات می پردازیم. ثبت شرکت فناوری اطلاعات به دو صورت سهامی خاص و مسولیت محدود انجام می شود. کارشناسان مجرب درساثبت در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کرج را در اختیار شما قرار می دهد.
هدف از ثبت شرکت فناوری اطلاعات
هــدف از تشکیــل شرکت فناوری اطلاعات؛ ایجاد، توسعه، سامــاندهی، نظارت، تامین، مدیــریت، نگهداری و بهرهبرداری شبکه ارتباطات زیر ساخت کشور و ارائه خدمات ارزش افزوده میباشد. این امر با استفاده از فناوریهای جدید ارتباطی در قالب برنامههای مصوب، طرحها و همچنین کارگزاری شرکت مخابرات ایران در زمینه نظارت، تدوین استانداردها با تصویب مجمع عمومی و تصویب طرحهای جامع مخابراتی شرکت صورت میگیرد.
شرکت فناوری اطلاعات نیز همچون سایر شرکت ها می بایست در اداره ثبت شرکت ها ثبت شوند. در ذیل به مدارک و شرایط لازم جهت ثبت شرکت فناوری اطلاعات می پردازیم:
شرایط ثبت شرکت فناوری اطلاعات
- داشتن حداقل سه نفر عضو به همره دو نفر بازرس الزامی است. لازم به ذکر است که بازرسین نباید از میان اعضا انتخاب شوند.
- حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت فناوری اطلاعات یک میلیون ریال میباشد.
- پروسه زمانی برای ثبت شرکت فناوری اطلاعات ۲۰ روز کاری است.
- برای تشکیل شرکت، ۳۵ درصد سرمایه شرکت باید نقدا پرداخت گردد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت فناوری اطلاعات
- ارائه شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی برابر اصل
- ارائه اصل گواهی عدم سوء سابقه
- ارائه اقرارنامه به همراه امضا مدیر شرکت
- در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت، ارائه مجوز الزامی است
- چنانچه رویه اداری از طریق نماینده قانونی انجام میشود، ارائه وکالتنامه محضری الزامی میباشد.
- ارائه شرکتنامه، اساسنامه و سایر مدارک مربوط به تشکیل شرکت فناوری اطلاعات
رویه اداری ثبت شرکت فناوری اطلاعات
- متقاضی باید به اداره مربوطه مراجعه، تمامی مدارک مذکور را ارائه دهد و پس مشخص شدن میزان هزینه حق الثبت توسط حسابدار، مبالغ مورد نیز را پرداخت نماید. هزینههای تعیین شده در بانک ملی پرداخت و رسید آن را به قسمت حسابداری تحویل دهد.
- متقاضی باید نامهایی که برای شرکت برگزیده است را ضمیمه پرونده نماید. کارشناس مربوطه پس از وصل این مدارک آنها را مورد بررسی قرار میدهد و چنانچه مدارک را کامل شده ببیند و هیچگونه نقصی را در آنها مشاهده نکند، مستندات و مدارک را برای مشخص شدن نام شرکت به قسمت تعیین نام ارجاع میدهد.
- کارشناس مربوط پس از جستجو در سیستم، نامهای درخواستی متقاضی را بررسی و طبق اولویتهای تعیین شده توسط متقاضی، یکی از نامها را برای او مشخص میکند.
- در این قسمت کارشناس پرونده نیز مشخص میشود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تاسیس، ارسال میشود.
- -کارشناس تاسیس مدارک متقاضی را با توجه به نوع آن مورد بررسی میکند تا موارد منع قانونی نداشته باشد. علاوه بر این وی تمامی محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک مینماید تا در فعالیت شرکت و محتویات اشتباهات تایپی وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده، ایرادات به متقاضی اعلام میشود تا در اسرع وقت آنها را رفع نماید.
- در صورتی که کارشناسان اداره ثبت هیچگونه ایرادی در پرونده مشاهده نکنند، متقاضی را به اتاق رئیس اداره برای گرفتن امضاء، هدایت میکنند.
- پس از تایید و امضای رئیس اداره، مدارک از طریق سیستم برای کارشناسی عودت میشود که وی نیز یک نسخه از مدارک را با مهر اداره برای درج در آگهی شرکت در روزنامه کثیر الانتشار، به متقاضی ارائه میدهد. نسخه دیگری از مدارک نیز در پرونده متقاضی قرار داده میشود.
- نهایتا شماره ثبت و مشخصات شرکت ثبت و ضبط میگردد و پس از آگهی تاسیس در دبیرخانه مهر و شماره میشود که پس از طی این مراحل، شرکت ثبت شده محسوب میشود.
شما می توانید مدارک لازم را به وکلای حقوقی درساثبت تحویل دهید تا آنها به نمایندگی از شما عزیزان کارهای مربوطه را انجام داده و در کمترین زمان ممکن منتظر نتیجه باشید.